MojeID
2021-01-14 13:01:36
SGB ID to bezpłatny, cyfrowy odpowiednik Twojej tożsamości.
Co to jest SGB ID?
SGB ID to cyfrowa tożsamość wydawana przez Bank Spółdzielczy w Oławie działająca w oparciu o usługę mojeID świadczoną przez KIR (Krajową Izbę Rozliczeniową S.A.).
Pozwala na przeniesienie do cyfrowego świata wielu procesów, które dotychczas wymagały osobistej wizyty w punkcie obsługi klienta, urzędzie lub umawiania się z kurierem. Elektroniczna identyfikacja umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości w oparciu o dane pochodzące z zaufanego i wiarygodnego źródła jakim jest Bank Spółdzielczy w Oławie.
Jak działa SGB ID?
Usługa identyfikacji elektronicznej SGB ID umożliwia bezpieczną weryfikację tożsamości drogą elektroniczną. Dzięki niej można:
- utworzyć Profil zaufany, dzięki któremu możesz korzystać z usług e-administracji przez internet,
- podpisywać za pomocą Profilu zaufanego dokumenty w urzędach publicznych,
- identyfikować swoją tożsamość np. w firmach ubezpieczeniowych, placówkach medycznych – szczegółową listę firm znajdziesz na stronie mojeID
Przy pomocy kilku kliknięć na dowolnym urządzeniu z dostępem do przeglądarki internetowej i w dowolnym czasie SGB ID pozwala Tobie w bezpieczny sposób potwierdzić swoją tożsamość, zachowując jednocześnie bezpieczeństwo i kontrolę nad przekazywanymi informacjami.
SGB ID to uniwersalne rozwiązanie, które pozwala Tobie na bezpieczne potwierdzanie tożsamości m.in. na tych platformach usług publicznych:
- obywatel.gov.pl
- epuap.gov.pl
- gabinet.gov.pl
- ceidg.gov.pl
- pacjent.gov.pl
Zarejestrowanie Profilu Zaufanego poprzez stronę https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage - po wejściu na tą stronę należy wybrać opcję „bank lub inny dostawca tożsamości”, następnie wybrać logo SGB, swój bank i dalej postępować zgodnie wyświetlanymi krokami.
- Zalogowanie się do https://epuap.gov.pl/wps/portal- wybrać opcję „Zaloguj się”, następnie wybrać logo SGB, swój bank i dalej postępować zgodnie wyświetlanymi krokami.
- Po udanym zalogowaniu i założeniu konta w ePUAP wejście w opcje „moje profile zaufane” i zweryfikowanie swoich danych wyświetlonych w szczegółach profilu zaufanego.
Usługa dostępna jest dla Klientów posiadających dostęp do bankowości elektronicznej.
Niezbędne do prawidłowego fukncjonowania usługi jest wskazanie aktualnego adresu email w Banku (wniosek można złożyć w bankowości elektronicznej, zakładka wnioski, zmiana danych)
Więcej o usłudze znajdziesz tutaj: mojeID
Pliki do pobrania
Nazwa pliku | Pobierz | SGB ID regulamin | POBIERZ |